пʼятницю, 9 лютого 2018 р.

Тема: методика викладання англійської мови в загальноосвітній школі


Методичний бюлетень
Щоб кожен вчився
(Використані ресурси Інтернет НУШ)
Щоб кожен вчився, отримував не тільки знання, як це відбувається зараз,  а  й вмів застосовувати їх у житті – це головна мета  ключової  реформи Міністерства освіти і науки   - Нова  українська школа.
З 2018/2019  навчального року по-новому вчитимуться всі першокласники України.

Новий Стандарт початкової освіти передбачає, що вчителі працюватимуть  за іншими підходами, тому МОН спільно з громадською спілкою “Освіторія”, міжнародним фондом “Відродження” та студією онлайн-освіти EdEra вже розпочало навчання вчителів,  які вчитимуть перші класи наступного року. Зараз триває підготовка тренерів з усіх областей України, які навчатимуть учителів, а також створюється онлайн-курс для підсилення очного навчання. Основні засади реформи шкільної освіти викладено в Концепції Нової української школи (як-от орієнтація на учня, педагогіка партнерства, справедливе фінансування тощо, основні компетенції та візію, яким має бути випускник НУШ).

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ УЧНІВ?

Замість запам’ятовування фактів та визначень понять, учні набуватимуть компетентностей. Це – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну ·         екологічна компетентність;

·         інформаційно-комунікаційна компетентність;
·         навчання впродовж  життя;
·         громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
·         культурна компетентність;
·         підприємливість та фінансова грамотність.

Щоб набувати компетентностей, школярі навчатимуться за діяльнісним підходом – тобто частіше щось робитимуть, замість сидіння за партами і слухаючи вчителя. Також Такий спосіб сприяє тому, що учні отримують цілісне уявлення про світ – адже вивчають явища з точки зору різних наук та вчаться вирішувати реальні проблеми за допомогою знань з різних дисциплін.

Зміна освітнього середовища – це зміна ставлення до дитини: повага, увага до неї і прагнення знайти оптимальний спосіб для її ефективного навчання. Саме такою буде  Нова  українська школа.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ?


Учитель  це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ  умотивований учитель. Це означає, що наша мета  сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.

Міністерство освіти і науки пропонуватиме типові навчальні програми, проте будь-який учитель чи авторська група зможуть їх доповнювати або створювати свої. Учитель тепер обмежений лише Державним стандартом. У цьому документі окреслено результати: що мають знати та вміти учні, закінчивши певний етап навчання. Натомість, як дійти до цих результатів, учитель визначатиме сам. А щоб вмотивувати вчителів ще й фінансово, міністерство запровадить сертифікацію. Це добровільна перевірка, проходження якої надасть учителям 20% надбавку до посадового окладу та звільнить від атестації.. Тобто формується ядро знань, на яке будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи в професійному та приватному житті.

Список компетентностей, яких набуватимуть учні, уже закріплено законом «Про освіту». Він складався з урахуванням «Рекомендації Європейського Парламенту та Ради  Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» (від 18.12.2006 р.):
·         вільне володіння державною мовою;
·         здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
·         математична компетентність;
·         компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
·         інноваційність.




Немає коментарів:

Дописати коментар

Тема: методика викладання англійської мови в загальноосвітній школі

Методичний бюлетень Щоб кожен вчився (Використані ресурси Інтернет НУШ) Щоб кожен вчився, отримував не тільки знання, як це відбува...